*** AFSKRIFT ***
År 1983, den 7. december 1983 kl. 17, 00 afholdtes ekstraordinær generalforsamling i Ejerlej lighedsforeningen matr. nr. 2388 og 2441 Udenbys Klædebo kvarter hos ejerforeningens formand, hr. Flemming Eberhardt.
Til stede var:
P.M.
Juhl 1/2388
Jøgvan
Petersen 2/2388
Hans
Poulsen 5/2388
J.
Divac 7/2388
Palle
Kiil 8/2388
Dorrit
Knudsen 9/2388
Flemming
Eberhardt 10/2388
Pernille
Stage 3/2441
Gert
Schou 10/2441
Hr.
Ingeniør Leon Grønbæk
Advokatfuldmægtig
Carsten Iversen, som administrator.
Hr.
Königsfeldt, som repræsentant for lejerne.
Følgende
var repræsenteret ved fuldmagt:
K.
Johannessen 6/2388
Alice
Waldner 6/2441
Advokat
Henning Levin for Peter Obbekjær og William Tofte Family Foundation.
Dagsorden for mødet var som angivet
i indkaldelsesskrivelse af 14. november 19 83:
1. Valg af dirigent
2. Udskiftning/reparation af
gårdaltaner
3. Udskiftning af
varmtvandsbeholder
4. Eventuel
Ad 1:
Som dirigent valgtes
advokatfuldmægtig Carsten Iversen der konstaterede at generalforsamlingen var
lovlig indkaldt og beslutningsdygtig.
Ad 2.
Ingeniør Leon Grønbæk orienterede om de indhentede tilbud, der var fremsendt i kopi til medlemmerne ved skrivelse af 2. december 1983 fra advokat Henning Levin.
Ingeniør Leon Grønbæk meddele, at
han havde konstateret, at Varmeværket p.t. oprkrævede en for stor
belastningsafgift, og at denne ville kunne reduceres ved skriftlig henvendelse
til varmeværket. Der ville ikke blive tale om refusion af allerede betalt
belastningsafgift, men om en nedsættelse af den fremtidige afgift. Ingeniør
Grønbæk påtog sig herefter at rette skriftlig henvendelse til Varmeværket om en
nedsættelse af belastningsafgiften. På Flemming Eberhardts forespørgsel kunne
Leon Grønbæk oplyse, at honoraret for henvendelsen til Varmeværket om
nedsættelse af belastningsafgiften var indeholdt i honoraret for undersøgelser
m.v. vedrørende varmvandsbeholderen.
Det blev efter forslag fra
Carsten Iversen vedtaget, at dagsordenens punkt 2 og 3 kunne behandles under
et, og Carsten Iversen gennemgik herefter en af advokatkontoret udarbejdet
opstilling over den billigste løsning på de samlede udgifter til udskiftning af
varmtvandsbeholder og reparation af gårdaltanerne, idet det oplystes, at der i
opstillingen var taget højde for ingeniør Leon Grønbæks honorar samt 10% til
uforudsete udgifter.
Leon Grønbæk anbefalede at man
valgte det billigeste tilbud vedrørende udskiftning af varmtvandsbeholder, og
man enedes herefter om at acceptere tilbud B på kr. 97.405,32 incl. 10% til
uforudsete udgifter. Ingeniør Grønbæk ville herefter igangsætte arbejdet
snarest muligt.
Man drøftede herefter de tre
forslag til altanreparation. Leon Grønbæk meddelte, at arbejdet af hensyn til
vejrliget først ville blive igangsat i februar/marts måned, og det ville således
ikke blive nødvendigt med udgifter til vinterforanstaltninger m.v.
Der var tvivl om, hvorvidt der
i tilbuddet på opsætning af lette altaner var indeholdt udskiftning af
dørpartierne. Leon Grønbæk kunne dog oplyste at dette ikke var tilfældet.
Advokat Henning Levin bad de
fire "altanejere" om en tilkendegivelse af, hvorvidt de ville være
tilfredse med en fast brystning i stedet for altanerne, eller om man ønskede at
bibeholde altanerne i form af lette altaner. Alle fire "altanejere"
gav udtryk for gerne at ville bibeholde altanerne, idet dog hr. Divac oplyste,
at han, såfremt det kom til en afstemning, ville undlade at stemme. Advokat
Levin meddelte herefter, at han i så fald ‑ på de oprindelige ejeres
vegne ‑ ville stemme for en opsætning af lette altaner. Man vedtog
herefter ‑ uden afstemning ‑ at acceptere tilbuddet om opsætning af
lette altaner på kr. 94.545,00 incl. lo% til uforudsete udgifter.
Hr. Jøgvan Petersen foreslog,
at man på næste ordinære generalforsamlingen diskuterede spørgsmålet om,
hvorvidt den fremtidige vedligeholdelse af altanerne herefter skulle påhvile de
enkelte ejerlejlighedsejere, hvilket dog blev afvist, da der ikke kunne opnås
tilstrækkeligt flertal herfor.
Advokat Levin bad om
bemyndigelse til, at bestyrelsen og administrator kunne overskride budgettet
med ca. kr. 8.000,00 uden indkaldelse til extraordinær generalforsamling,
hvilket dog blev afvist under henvisning til, at der allerede var budgetteret
med en overskridelsesmargin på lo%.
Det forelagte budget på i alt
kr. 210.129,32 incl. honorar til advokat og ingeniør kunne herefter betragtes
som godkendt, og de enkelte ejerlejlighedsejeres andel i udgifterne ville
herefter andrage følgende:
Fordelingstal 1/100 Udgift i alt:
1,07 2.248,39
4,01 8.426,17
4,27/4,30 9.035,55
5,10 10.716,58
5,50/5,60 11.767,22
6,07 12.754,83
37,24 78.252,04
Da tilbuddene fra de respektive
håndværkere ikke af bestyrelsen ville blive accepteret før alle havde indbetalt
deres respektive andele, og da acceptfristen på tilbudene var 3 uger fra dato
enedes man om, at sidste frist for indbetaling var 19. december 1983.
Indbetaling skulle ske til Advokatfirmaet Saltorp, Hald & Andersen,
Bredgade 6, 1260 København K. enten ved check eller pr. giro (konto 6 73 75
95). Såfremt man indbetalte pr. giro var sidste rettidige indbetalingsdag den
16. december 1983, idet der i givet fald ville gå 3 girodage før beløbene var
advokatkontoret i hænde. Advokat Levin meddelte, at han agtede at oprette en
speciel bankkonto, med forrentning til fordel for ejerforeningen. Det
præciseredes, at der ikke kunne stilles bankgaranti eller bankindståelse m.v.
for beløbene.
Fr. Hanne Christensen
(lejlighed nr. 9 i matr. nr. 2441) havde skriftligt meddelt bestyrelsen og
administrator, at hun under ingen omstændigheder ønskede at deltage i de
ovennævnte udgifter. Flemming Eberhardt meddelte, at såfremt alle øvrige
ejerlejlighedsejere havde indbetalt deres andel af projektudgifterne rettidig,
ville bestyrelsen dog alligevel lade projektet igangsætte, idet bestyrelsen i
så fald så sig nødsaget til øjeblikkeligt at indlede retsforfølgning mod fr.
Hanne Christensen med henblik på at få beløbet inddrevet. Advokat Levin håbede
dog ikke, at dette skulle vise sig nødvendigt.
Ad 4.
Der forelå intet til behandling
under dette punkt.